Thomas Nordal utvikler ved innføring av fagfornyelsen en kompetansepakke. Kompetansepakken om "Fagfornyelsen" inneholder fem moduler:
- Forberedelse for skolens ledelse
- Læreplanen som plan og praksis
- Læreplanens områder og funksjoner
- Læreplanen og skolens oppgaver og utfordringer
- Implementering av læreplanen
Frydenberg har tidligere fulgt skolebasert MOOC(massive open oline course) i Vurdering For Læring i regi av Høgskolen i Innlandet. Kurset er tilpasset grunnskoler og videregående skoler. MOOCen ble gjennomført av et samlet pedagogisk personale, med skoleledelsen som lokal kursleder.Målet er at skolen skal i løpet av utviklingsperioden får en kollektiv vurderingspraksis som er svært gunstig for elevenes læring og kompetanseutvikling. Vi skal øke vår samlede kunnskap om vurdering og læring gjennom teori, forskning, praksis og refleksjon.
Utviklingsperioden er delt i moduler. De ulike modulene er:
Kollektiv utvikling
Læreplan og vurdering
Timing
Målorientering
Refleksjon
Feedback
Elevinvolvering
Helhetlig praksis
Bærekraftig vurderingskultur