FN-dagen 24. oktober

Bilder markering FN-dagen

Elevene som har valgfaget Innsats for andre på 9.trinn hadde laget informasjonsmateriell om FNs bærekraftsmål som ble presentert på ulikt vis rundt om i fellesareal og på informasjonsskjermene. Noen av gruppene hadde bakt lykkekaker med fakta om sitt bærekraftsmål, laget quiz og det ble arrangert Kahoot i storefri.

Takk til elevene i faget Innsats for andre!

Menyen i kantina for denne uka(se til høre i det orange feltet) er foreslått av elevene i valgfaget Innsats for andre på 9.trinn.  I den forbindelse har elevene foreslått mat fra verdensdeler og land som arbeider særskilt med bærekraftsmål nummer 2: «Å utrydde sult».

Fakta FN-dagen

FN-dagen skal rette oppmerksomhet mot FNs mål og prestasjoner. Dagen har blitt feiret siden 1948, og markerer at FN-pakten (Charter of the United Nations) trådte i kraft 24. oktober 1945. Du kan lese mer her: https://www.fn.no/Om-FN/FN-dager/Kalender/FN-dagen

Meny kantina uke 43

Mandag: Indisk linsesuppe