Kantine

Kantina

Ny drifter av skolens kantine fra skoleåret 2022/2023 er den sosiale virksomheten Mamas Mat AS. Bak Mamas Mat står de to erfarne sosiale entreprenørene Kirstine Holst og Ragnhild Slettner, som har drevet flere matkonsepter og skapt jobbmuligheter for førstegenerasjonsinnvandrere.

Mamas Mat skaper arbeidsplasser for innvandrerkvinner med et hjerte og kunnskap for matlaging.

Menyen skal utvikles i samarbeid med kvinnene og gjenspeiler deres egen matkultur. Dette vil gi kantinen vår et internasjonalt preg og mange spennende retter.

Skolens kantine er et samarbeid med bydel Grünerløkka.

Tilbudet består i lunsjservering. Elevene kan handle sunn og ernæringsriktig kost til kr. 25,- pr. porsjon. De voksne på skolen kan handle til kr. 40,-.

mamasSkolemat.jpg

Kantina bruker Kantinekortet for kontantfri betaling. Alle elever får utdelt kantinekort når de starter på skolen.

Mistet kantinekort

Når kort er mistet/ødelagt kan nytt fås ved henvendelse i skolens respesjon.

Eleven får oppgitt nummer på nytt kantinekort.(Lurt å få eleven til å knipse bilde av nummeret med mobil el liknende). Kortet merkes med navn, klasse og leveres til kantina. Eleven tar med kortnummeret hjem, får registrert kortet på seg og får sperret gammelt kort. Eleven/foresatte må gi Kantinekortet beskjed om å overføre penger fra gammelt til nytt kort.

Eleven tar kontakt med kantina på skolen når kortet er registrert. Kantina trekker 40,- fra kortet og leverer det til eleven.